Ditgebeurterals#6 ik de helweek doe dinsdag: modus en focus

Voor vandaag zijn de aandachtgebieden: Wat zijn modus en focus? En probeer in de loop van de dag diverse modi te gebruiken. Bijvoorbeeld: Ik wil krachtig overkomen wanneer ik dat ene meisje de waarheid vertel. Je visualiseert wat je wilt gaan zeggen en je duwt je schouders naar achter. Of: Ik wil actief meedoen tijdens die vergadering. Je gaat recht op zetten en noteert goed welke punten je wilt bespreken. Om een lang verhaal kort te maken. Beweeg je lichaam zoals jij je wilt voelen. En visualiseer je hoe een bepaalde situatie moet gaan. Focus is natuurlijk dat je je goed op een taak moet richten.

Ik ben gisteravond een uur te laat naar bed gegaan omdat ik nog allerlei programma’s wilde afkijken. Dom dom dom. Want Erik Bertrand Larssen zei nog zo: laat tijdens de helweek die televisie uit. Ik merk direct de gevolgen.. ik wordt om half 7 wakker. Half 7 is alsnog een half uur eerder dan ik normaal wakker wordt, ik besluit daarom om niet te streng voor mijzelf te zijn. Weet niet of dat niet te streng zijn voor jezelf mag, aangezien de Noorse militairen het vast ook niet vergeven wordt wanneer ze 1.5 uur later hun nest uitrollen, maar ik ben dan ook geen militair.

Ik mediteer 5 minuten ( voor de focus) en doe in 10 minuten mijn spieroefeningen. Niet te overhaast want dan zou ik direct al slecht aan mijn dag beginnen. Ik ben van mening dat je de ochtend het beste rustig kan beginnen omdat je anders de hele dag loopt te hollen. De ochtend is voor mij: mij nergens nog zorgen over maken( maar wel mijzelf voorbereiden op wat komen gaat, rustig aankleden en ontbijten en gewoon lekker genieten van de ochtend.

Bertrand Larssen heeft ook als regel om je uiterlijk deze week extra veel aandacht te geven. Dit omdat je je deze week soms heel oncomfortabel kan voelen. Je uiterlijk kan dan wat troost bieden. Ik doe vandaag mijn favoriete trui aan en een lippenstift op. Vooral dat laatste is extra mijn best doen voor mijn uiterlijk. Ik ben normaal gesproken al blij als ik een normale outfit kan vinden en mijn kapsel enigssinds in het gareel kan krijgen.

Een van mijn hoofddoelen van deze helweek was om iets af te vallen. Dit is nu al gelukt! 300 gram! Als ontbijt neem ik weer eieren en spek. Klinkt gek he? Eerst vertellen dat ik 300 gram ben verloren, en vervolgens zo’n vettig ontbijt nemen. Maar ik probeer elke ochtend lekker uitgebreid te ontbijten, met wat minder eten te lunchen en als avond eten telkens een kleine portie te nemen. Dat laatste is nog best moeilijk voor mij, want ik ben dol op avondeten.

Echt aan focus kom ik door al dit geblog tussendoor niet toe oeps. Modus gaat wat beter. Ik vind school niet geweldig en probeer daarom in de powerchick modus te springen door mijzelf wat op te peppen. Ik kan heel goed spontaan zijn, maar op school wilt dat nu niet lukken. Ik voel me heel erg het buitenbeentje omdat ik anders ben dan de rest. Ik besluit vandaag om niet de slachtoffer uit te gaan hangen. Ik recht mijn schouders en spreek mijzelf hardop toe: Het is juist leuk dat ik anders ben, ik ben een welkome afwisseling. Ik ben uniek.

Je merkt al echt dat er morgen gestemd moet worden. Overal op het station staan er mensen van alle verschillende partijen. Ook op station Enschede. Ik kreeg een croissantje in mijn handen gedrukt. Maar toen dacht ik: maar dit moet ik deze week helemaal niet eten vanwege de alleen maar gezond eten regel. Daarom besloot ik om hem ergens achter te laten waar iemand anders heb hopelijk vind.

Tijdens het project doe ik mijn oortjes in en werk ik extra hard door. Normaal gesproken zou ik mij al lang hebben laten afleiden door mijn klasgenootjes. Nu doe ik een lekker muziekje in de oortjes en knal ik lekker door. Heerlijk! Ik hou van lekker productief zijn. Aan het einde van de projectles heb ik alle opdrachten van vandaag af en heb ik opdrachten van eerdere lessen verbeterd. Ik voel mij helemaal in controle!

Als tussendoortje neem ik een trosje druiven. Ik ben geen fan van druiven maar ze zijn wel gezond dus…. als lunch eet ik een bolletje met grilworst. We houden onze pauze in de buitenlucht.Een klasgenootje met wie ik de pauze doorbreng rookt . We gaan dan ook bij het rokersmuurtje staan.

Ik merk dat ik het uitvoeren van de modi lastig vind. Ik voel me veel te rustig in de pauze. Het stoort mij omdat ik weet dat ik heel spontaan kan zijn. Maar nu ben ik dus alles behalve spontaan. Als de anderen praten ben ik stil en luister ik alleen maar. Ik beur mijzelf op door tegen mijzelf te zeggen dat luisteren prima is. We hoeven niet altijd onze mond los te hebben. Deze gedachten brengen mij wat moed achteraf. Tijdens de pauze voelde ik mij er niet lekker bij.

De docent is niet aanwezig in de les, dus het is een hele grote chaos. Ik besluit ook om me wat te ontspannen. Ik loop immers goed met Nederlands. Ik werk alleen maar mijn presentatie bij. Ik zit wel een paar keer op whatssapp. Ik vind de ‘ geen social media onder werktijd regel’ maar lastig Als je al een baan hebt kan je wel werk creëren. Maar als je nog op school zit en alles al hebt gedaan wat je kan doen. Dan verveel je je. Ik heb mijzelf al de hele tijd bezig gehouden, maar op een gegeven moment zijn de ideen gewoon op.

Over het algemeen ben ik tevreden over deze schooldag. Ik was niet initiatiefrijk en ik loop nog steeds achter bij ICT, maar heb ondanks mega trek een chocokoekje weerstaan en loop voor bij project. Vooral dat eerste punt heeft mij echt verast. Ik heb heel vaak dat ik na schooltijd erg veel trek heb. Ik loop dan direct door naar de kiosk op het station en koop dan een chocolate chip cookie en een grote beker koffie. Maar deze keer dus niet! Deze keer kon ik het chocolademonster weerstaan.

In mijn hoofd bereid ik mij alvast voor op mijn thuiskomst. En die is lekker! Mijn mama heeft wat slarecepten voor mij gevraagd aan een collega( voor een challenge die binnenkort online komt 🙂 en ze heeft er ook gelijk een leuk boekje bij. Mijn papa stilt mijn trek met wat chocorozijnen en koffie.

 

Als avondeten eten we pasta. Superlekker! Ik schep anderhalf keer op en eet als toetje weer aardbeien met slagroom. Anderhalf keer Aniek? Dat is nou niet bepaald de kleine portie waar je het aan het begin van deze blogpost over had! Jaja, ik weet het wel. Ik ben bij het avondeten niet zo streng voor mijzelf gehad. Ik had gewoon reuze veel trek in eten. Ik heb ook wat te snel gegeten volgens mij. Dat is iets om op te letten de volgende keer.

Ik ga in bed nog wat lezen en probeer mij daarmee te ontspannen. Het is al iets over tienen, maar het heeft geen zin om met een vol hoofd proberen te slapen. Er malen allerlei gedachten door mij heen over wat ik vandaag heb meegemaakt. Ik moet zeggen dat ik zeker productief ben geweest, maar een echt lekker dagje kan ik het niet noemen. Ik besluit in de ruststand te gaan en doe lekker de ogen dicht. Ik spreek jullie morgen weer! Dan staat in het teken van planning.

Leave a comment

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star