Ditgebeurterals#10 ik de rechargeweek doe maandag

Ik wordt voor de wekker wakker ( love it! Door de wekker wakker worden is helemaal niks aan, je wordt dan zo abrupt wakker) en heb mooi de tijd voor een beetje meditatie. Daarna wil ik een koude douche nemen, maar bleh! Het is toch wel erg koud zo vroeg op de ochtend. Al helemaal omdat ik ontdek dat de thermosstaat kapot is! Ga ik ook eens een keer in de ochtend douchen. Wanneer ik buiten de douche sta is het ijskoud, maar de douche zelf wordt ook maar niet warmer. Bah! Het is een heel naar gevoel omdat je het dus nergens warmer kunt krijgen Niet de meest leuke manier om de ochtend te beginnen, maar ik ben al wel direct klaarwakker, dat is het enige voordeel wat ik eraan kan noemen. Ik gun deze situatie niemand #dramaqueen. Ik besluit om het direct bij mijn moeder te melden. Mijn moeder besluit daarop dat ze direct een monteur wil bellen. Dus ik heb ondanks deze vervelende situatie, er wel voor gezorgd dat de douche wordt gerepareerd.

Ik ga naar beneden en ga in plaats van voor de televisie, aan tafel ontbijten. Ik drink eerst een groot glas koud water en daarna thee ( ik mag geen koffie) met een bakje havermout. Het is even wennen om niet te ontbijten met het ochtendjournaal op de achtergrond. Maar ik vind het wel gezelliger zo. Ik neem echt even de tijd om de dag alvast voor te bespreken met mijn moeder. Normaal zouden we helemaal onszelf verliezen in het nieuws. Ik besluit om alvast een strategie te bedenken samen met mijn moeder, om weer een schooldag te overleven. Dit klinkt natuurlijk zwaar overdreven, maar ik vind het heel fijn om het over van alles te hebben samen met mijn moeder. Ik kan heel goed met haar praten.

Ik ben ook al goed bezig met het mindfulnessen op deze vroege ochtend. Ik ontbijt dus aan de keukentafel in plaats van op de bank voor de televisie. Ik merk daardoor dat ik echt bewuster aan het eten ben, en beter door heb hoe de havermout nou eigelijk smaakt. In de trein op weg naar Hengelo zit ik niet op mijn telefoon, maar staar ik lekker naar buiten voor de verandering. Dus zo zit alles buiten de trein er dus uit! ( geintje hoor, wist ik wel). Ik merk nu wel op hoeveel mensen in de trein op hun mobiel zitten. Ook zie ik dat er veel mensen ongemakkelijk naar mij aan het staren zijn. Een tikkie ongemakkelijk vind ik het wel. Ik besluit het te negeren en blijf lekker uit het raam staren.

En dan ben je ineens om half elf al vrij! Zo vroeg! Dit komt omdat we maar twee redelijk korte examens hadden die wij moesten knallen. We hadden zelfs nog eerder vrij kunnen zijn, maar de docenten hebben een uur tussen beide examens gepland. Ik ben maar sushi gaan halen bij de Albert Heijn to go, en ben die thuis lekker gaan eten. Ik weet niet of dit mega gezond is ( zal wel niet?). Het blijft natuurlijk supermarkt sushi, maar ik had er gewoon heel veel zin in. Desondanks zou ik iedereen lekker aanraden om naar een restaurant te gaan als je goede sushi wil eten. Je bent dan wel nogal wat geld kwijt, maar je krijgt dan wel echt betere en versere sushi dan in de supermarkt.

Ik ga om 14.00 uur naar de yoga, want volgens het boek is yoga doen ideaal in deze rechargeweek. Heb er wel weer een keer zin in die yoga. Vroeger deed ik dit veel vaker ( ook samen met mijn moeder), maar de laatste keer doe ik dat niet meer. Maar voor dat het zover is doe ik nog een dutje op de bank, samen met Teddie de cavia. She is so fluffy! Wist je dat het knuffelen van een cavia heel goed is als je rustig wil worden? Het heeft iets met ademhaling te maken. Je hoort ook heel vaak dat mensen met een trauma zo’n beetje verplicht worden om een cavia in huis te nemen. Op die manier kunnen ze lekker knuffelen en worden ze rustiger.

Ik sport lekker lang deze maandagmiddag. Op internet stond namelijk dat de sportschool gesloten was. Daar geloofde ik helemaal niks van! Ik besloot rond half een maar eens even poolshoogte te gaan nemen. En de sportschool was inderdaad gewoon open. Maar mijn  yoga zou pas om 14.00 uur beginnen! Ik ben wel gebleven en heb 1 uur cardio gedaan, 30 minuten latin dance en daarna dus yoga. Ik was op het einde helemaal dood, dus het was goed dat ik lekker tot rust kon komen door middel van de meditatie op het einde.

In de avond eten we lekker en gezond. Aardappeltjes, kabeljauwburger en spinazie. Ik eet de aardappeltjes met yogonaise ( de gezondere versie van mayonaise). Ik slaap en rust veel, omdat ik erg moe ben geworden van het sporten. Ik ben sporten wel gewend, maar niet zo intensief en niet zo lang achter elkaar. Ik denk ook niet dat ik nog eens zo lang op elkaar moet gaan sporten. Het is wel belangrijk dat ik het sporten kan volhouden. Dus liever kort en krachtig in plaats van lang en vermoeiend.

Ik schrijf drie punten op die ik positief vond aan vandaag. De eerste is dat ik aardig ben geweest tegen iedereen. Ik vind dat eigelijk iets wat vanzelfsprekend moet zijn. Maar het is niet altijd even makkelijk, en daarom is hij op deze lijst terechtgekomen. Ook mijn paar uurtjes sporten heb ik erop gezet. Ik ben wat sneller moe dan anderen,en daarom vind ik het toch heel knap dat ik heb doorgezet. Als laatste heb ik mijn examens gewoon heel goed gedaan. Dat zeiden de docenten namelijk ( goh, dat ging wel goed he Aniek?) Ik merk dat de docenten wel een hoge pet van me ophebben. En als de docenten dat van je hebben doen ze ook dingen, zoals het laten merken als je een examen goed hebt gemaakt. Maar ik wist zelf ook dat het examen goed was verlopen, ik had er gewoon een goed gevoel over.

Nu ga ik lekker slapen! Morgen is er weer een nieuwe dag.

Leave a comment

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star