Aniektest#16 de 7 day phone detox

Hoi mensen!

Ik merk aan mijzelf dat ik meer dan gebruikelijk op mijn telefoon zit, dat is ook niet zo heel raar aangezien ik zoveel meer tijd heb dan eerst. Maar ik wil deze periode gebruiken om mijzelf te ontwikkelen als mens ( jaja!). Dus vandaar dat ik de 7 day phone challenge weer gaan doen! Ik heb deze al eerder gedaan en dat kun je via deze —————>Ditgebeurterals#13 ik de 7 dagen Phone detox doe en deze —-> Aniektest#40 De 7 dagen Phonedetox links bekijken.

img_0404

maandag

Vandaag heb ik niet heel veel op mijn telefoon gezeten. Ik ben de hele dag buiten geweest om te lezen, te kletsen en om klusjes te doen. Ik merk dat ik het buiten zijn heerlijk vindt, ik krijg er direct meer energie van en wordt er vrolijk van. En dat terwijl ik als klein meisje vaak liever binnen zat om een boek te lezen en of een spelletje te spelen. Eigelijk verloren tijd was dat, die ik nu weer aan het inhalen ben.

Vandaag is het de opdracht om mensen te verwijderen met wie ik niks heb, mijzelf uit te schrijven van ongewenste maillijsten en om apps te verwijderen die ik niet meer gebruik. Om een lang verhaal kort te maken: alle negativiteit online verwijderen.Ik ga eerst mijn social media kanalen af om te kijken wie ik kan verwijderen. Instagram sla ik over want daarop verwijder al mensen die mij ergeren of met wie ik niks meer heb. Facebook deactiveer ik voor nu even, ik heb niks meer met het hele platform en het zal niet lang meer duren voordat ik het helemaal verwijder.Screen Shot 2020-04-06 at 20.08.26

Op whatssapp heb ik voor het eerst sinds jaren een nieuwe profielfoto ( haha) en verder vielen er niet veel mensen te verwijderen. Ik hou dat namelijk al goed bij. Ik had vroeger eens 200 mensen in mijn contactenlijst staan. Van die 200 mensen sprak ik misschien maar dagelijks met 10 personen ( nog niet eens denk ik). Uiteindelijk heb ik meer dan de helft van die personen verwijderd. Dat voelde heerlijk! Daar is ook mijn liefde voor minimalisme geboren.

Ook heb ik een paar apps van mijn telefoon verwijderd. Ik heb daarbij dezelfde aanpak gebruikt die ik ook gebruik wanneer ik spullen wegdoe. Namelijk: Al langer dan een maand niet meer gebruikt? En ik wordt er niet meer gelukkig van? Dan gaat het weg. Ook dit hield ik al aardig goed bij. Ik download alleen maar apps wanneer ik zeker weet dat ik ze ook echt ga gebruiken. Wanneer ik een app een tijdje niet meer heb gebruikt verwijder ik de app van mijn telefoon. En dan download ik de app weer wanneer ik hem nodig heb.

Als laatste schrijf ik mij uit voor de nieuwsbrief van Yves Rocher. Ik kreeg best veel mailtjes van het bedrijf, en werdt daardoor telkens verleidt om wat te kopen. Ik dacht altijd dat ik nooit zo gevoelig was voor dit soort dingen. Maar telkens wanneer er een nieuwsbrief binnen kwam met leuke aanbiedingen ging ik toch maar even op de website kijken. Ik werdt pas wakker uit mijn kooplustigheid toen ik 10 flessen Yves Rocher shampoo thuis gestuurd kreeg en dacht ‘ oké dit gaat misschien een beetje ver’.

IMG_5284

dinsdag

Vandaag is het tijd om push notificaties uit te zetten. Ik heb even goed een blik geworpen op al mijn notificaties en heb ze uitgezet van een aantal apps. Ik heb die van Instagram uitgezet en de fitnesapps. Ook heb ik na even nadenken toch de notificaties van de AD-app uitgezet. Het voelde raar om elke middag een update te krijgen van de hoeveelheid doden en ziekenhuisopnames van die dag. Ik ben sowieso al bezig met een nieuwsdieet tijdens deze periode. Ik wordt er niet vrolijk van.

IMG_5293

woensdag

Vandaag is het de opdracht om niet direct op je telefoon te kijken wanneer je net wakker bent. Het scheelt heel erg dat ik mijn telefoon sowieso niet op mijn slaapkamer heb liggen. Dat had ik vroeger wel, maar ik bleek er toch te gevoelig voor te zijn ( bij elk piepje of oplichten van het scherm even kijken). Daarom ben ik mijn telefoon buiten mijn slaapkamer gaan opladen, daarnaast probeer ik mijn slaapkamer stralingsvrij te houden ( dus geen elektrische apparaten ).

Maar om een lang verhaal kort te maken… niet direct op mijn telefoon kijken wanneer ik wakker wordt is geen grote uitdaging voor mij. Wel wil ik het nog een stapje verder zetten door bijvoorbeeld het eerste uur van de dag telefoon vrij te houden. Ik heb er al helemaal een ritueel voor bedacht. Eerst aankleden, tanden poetsen etc, dan naar beneden om te kletsen, ontbijten en televisie te kijken of te lezen. En daarna een keer op mijn telefoon kijken.

Photo on 08-04-2020 at 21.15

donderdag

Vandaag is het de opdracht om mijn telefoon buiten mijn slaapkamer op te laden en om het laatste uur voordat ik ga slapen niet meer op mijn telefoon te kijken. Ik heb jullie gisteren al het hele verhaal uitgelegd over waar ik mijn telefoon oplaad wanneer ik aan het slapen ben, dus dat lijkt mij wel duidelijk.

Ik ben vandaag gaan wandelen met een vriendin en toen ik terug kwam besloot ik om mijn telefoon maar helemaal uit te doen. Op een of andere manier ben ik vandaag niet in de mood om veel op mijn telefoon te zitten ( ik voelde mij ook niet helemaal lekker vandaag) ik had het heel erg warm en ik had hoofdpijn.

vrijdag

Hai mensen! Hoe is het? Houden jullie het nog een beetje vol? Ik in ieder geval wel! De dagen smelten een beetje in elkaar over en ik merk dat zelfs mijn tijdsbesef een beetje weggaat. Het is overmorgen gewoon alweer pasen! Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat het al bijna zover is. Ik ben er eerlijk gezegd ook totaal niet mee bezig. We hebben wel een zak met paaseitjes in huis gehaald en we hebben gisteren naar de Passion gekeken op televisie.

De opdracht voor vandaag is om uiteten te gaan met iemand en dan mijn telefoon thuis te laten. Nogal lastige opdracht om uit te voeren in deze tijd. Alle horecazaken zijn natuurlijk gesloten. Maar natuurlijk kan ik vandaag mijn avond eten nemen zonder daarbij op mijn telefoon te kijken. Nou moet ik zeggen dat ik dat altijd al heb gedaan. Ik heb er een vreselijke hekel aan als ik met iemand aan het eten ben en diegene de hele tijd op zijn telefoon zit. Ik durf zelfs wel te zeggen dat ik het onbeschoft vindt. Nou moet ik er wel bij zeggen dat we vaak op de bank voor de televisie eten, dat dan weer wel.

zaterdag

Vandaag was het de bedoeling om niks te posten op social media en ook niet te kijken op social media. Ik vondt het niks posten best lastig aangezien ik net bezig ben met een challenge op Instagram, waarbij het dus de bedoeling is dat je wel elke dag iets post. Maar uiteindelijk heb ik het kunnen loslaten om niks online te zetten. Het niet op social media is mislukt, omdat ik een beetje te laat keek wat de opdracht voor deze week was. Maar ik heb vooral veel in de tuin gezeten vandaag en heb een autoritje gemaakt.

zondag

Turn of your smartphone the whole day

Is mij prima gelukt! Al moet ik wel zeggen dat mijn telefoon helemaal leeg was toen ik hem deze ochtend tegenkwam. Ik ben vandaag naar mijn opa geweest ( op gepaste afstand) om wat paaseitjes te brengen, daar was hij blij mee ondanks dat hij al een zak in huis had liggen haha). Verder hebben mijn moeder en ik ons lekker lopen ergeren aan Spaanse studenten die achter ons wonen, en het normaal vinden om met zn vijftienen in de tuin te zitten en te schreeuwen en mega harde muziek te draaien)

 

 

Leave a comment

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star