Aniektest#16 de rechargeweek woensdag

Hallo mensen! Het is halverwege de week en dus tijd om de balans op te maken. Voel ik mij al wat fitter? Zijn er al verbeteringen? Nou ben ik in de tussentijd dus heel snotterig geworden dus om te zeggen dat ik mij heel fit voel? Nee! Wel drink ik elke dag netjes mijn twee liter water, wat er voor zorgt dat ik mij al een stuk fitter voel dan eerst. En ook slaap ik heel erg goed ( vandaag ben ik netjes voor 10:00 uur opgestaan. Toch ben ik niet helemaal tevreden en daarom maak ik even een lijstje van dingen waar ik voor de rest van de week nog aan wil werken,

  1. Echt standaard elke ochtend een paar minuten mediteren ( ben ik vanmorgen vergeten.
  2. Niet meer na het avondeten snoepen ( gisteren nog een hele boterham met kaas  gegeten en wat chocolaatjes).
  3. Gezondere voeding tot mij nemen ( gisteren veel kant en klaar eten gehad, avondeten was dan wel weer erg gezond).
  4. Meer bewegen! ( ik zit te lang achter elkaar stil)
  5. Minder op social media ( ik grijp te vaak en te snel nog naar die mobiele telefoon).

Bovenstaande lijst wil ik nog aan werken. Maar gelukkig zijn er genoeg dingen die al wel lekker gaan. Zo drink ik dus voldoende water en doe ik klusjes. Ook drink ik al minder koffie en heb ik tot nu toe geen alchohol doordeweeks gedronken.

Vandaag ben ik de ochtend begonnen met een beetje beweging  voor de televisie in plaats van onderuit gezakt een programma kijken. Ik heb in de televisiegids opgezocht wanneer het programma ‘ Nederland beweegt’ telkens op de televisie is. Ik heb besloten dat ik telkens wanneer het programma op televisie is ik wil meedoen. Ken je het programma niet? Het is een programma waarin een soort bejaardengym gedaan wordt ( zie onderstaande afbeelding) op deze manier heb ik toch het idee dat ik al wat beweging heb gedaan in de ochtend.

Screen Shot 2020-04-15 at 11.39.36

Het is vandaag redelijk goed gegaan met de voeding. Ik moet misschien niet te vroeg juichen aangezien de dag niet voorbij is. Het is niet dat ik mega gezond heb gegeten, dat niet. Ik heb als ontbijt twee crackers met hagelslag gegeten ( niet gezond), als lunch twee mini vega saucijzenbroodjes( slecht) en als diner dan wel weer iets met groente ( jeej). Maar het was wel niet zo veel als normaal, dus het is een kleine win :0

IMG_5345

Vandaag heb ik heerlijk wat klusjes gedaan. Ik merk dat ik klusjes doen veel leuker vindt dan sporten. Wat ik bedoel is dat je genoeg lichaamsbeweging krijgt wanneer je allerlei klusjes doet. Zowel in huis als in de tuin. Als voorbeeld kun je kijken naar de mensen die leven in ‘ de blauwe zone’ gebieden aka gebieden waar heel veel mensen gemiddeld 100+ worden. In deze gebieden zijn er vaak niet eens sportscholen. Mensen blijven fit door op het land te werken of door veel te vegen bijvoorbeeld.

Met het op social media zitten gaat het heel goed! Of ging het goed vandaag moet ik zeggen. Als ik eerlijk ben komt het vooral omdat ik vandaag te druk was met klusjes doen. Daardoor heb je ook niet tijd om op social media te kijken. Want zodra ik wat meer tijd had ging ik direct meer op social media kijken. Dus mijn tip voor de mensen die minder op Social media willen kijken? Gooi je dag vol met allerlei taken en beloon jezelf tussendoor met ff gedachteloos scrollen op social media.

Ik heb om het avondeten te laten zakken even een rondje door de buurt gelopen. Ik wilde dit eerst elke avond doen ( eerst= toen de lockdown inging) maar ik doe het nu vooral wanneer ik daar zelf zin in heb. Ik twijfelde eerst wel of ik moest gaan, aangezien ik behoorlijk last heb van hooikoorts. Maar ik heb uiteindelijk toch besloten om te gaan. En het is uiteindelijk ook maar een heel klein stukje geweest wat ik heb gelopen.

Mijn top drie van vandaag

  1. Veel goede gesprekken gevoerd ( krijg ik veel energie van!
  2. Lekker gelezen in een inspiratievol boek
  3. Boodschappen mooi ingepakt

Leave a comment

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star