Aniektest#16 De rechargeweek vrijdag

Hallo mensen! Het is vandaag vrijdag en dat betekend dat het weekend is ingegaan! Als ik nou een drukke werkweek achter de rug zou hebben gehad was ik nu erg blij, maar aangezien ik de hele week thuis zit ( net als iedereen) is de vrijdag gewoon een normale dag voor mij. Aan de andere kant ben ik fan van het motto ‘ maak van iedere dag een vakantie/weekend dag!’. Het betekend ook dat de challenge van deze week nog drie dagen duurt. Daar ben ik eigelijk wel blij mee aangezien deze challenge niet als een kleine vakantie voor mij voelt, maar eerder als een vervelende verplichting.

Je kunt dus wel zeggen dat de challenge niet het effect op mij heeft als ik had gehoopt. Dat had ik natuurlijk wel kunnen weten aangezien ik deze challenge voor de derde of misschien wel de vierde keer doe. Daarom heb ik besloten om de komende drie dagen te onderzoeken wat ik de volgende keer anders kan doen. Of ik het misschien meer volgens de regels moet doen, wat meer moet voorbereiden of juist meer de teugels moet laten vieren.

Vandaag heb ik niet gemediteerd, maar ik heb wel wat anders gedaan waardoor ik heel rustig werd. Mijn vader heeft mij een pedicure gegeven! Dat klinkt misschien vreemd maar zo’n gezin zijn wij nou eenmaal. Na afloop voelde ik mij erg relaxt en als herboren. Ik denk dat je het effect van mediteren ook kunt bereiken door alles met aandacht te doen. Gewoon echt even de tijd nemen om tot rust te komen en te relaxen.

Ook voor vandaag heb ik weer een to-do lijst gemaakt. In het begin voelde het helemaal niet logisch om zo’n lijst te maken aangezien dit toch als een kleine vakantie moest voelen? Maar nu snap ik het beter. Door zo’n lijst te maken creeer je juist een adempauze voor jezelf. Ruimte om tot rust te komen. Voor vandaag heb ik een paar klusjes erop gezet die maar een paar minuten duren of die je heel snel gedaan kan hebben.

IMG_5358

En zal ik je wat vertellen? Ik heb het overgrote deel van deze klusjes helemaal niet gedaan! En er was ook een achterzijde van dit blad en ook die klusjes heb ik bijna allemaal niet gedaan. Voel ik mij daar schuldig over? Misschien deels maar ik zou mij eigelijk helemaal niet schuldig hoeven te voelen. Het is een gekke tijd en ik vindt dat in deze tijd alles mag en niets hoeft ( snap je). Ik heb dan wel geen megaproductieve dag gehad zoals ik in mijn hoofd had, maar ik heb wel veel andere dingen gedaan.

zoals:

  • de ramen aan de binnenkant schoonmaken.
  • Mijn opa kwam op bezoek en we hebben ( met afstand) met elkaar gepraat.
  • De planten besproeit
  • Een inspiratievol boek uitgelezen.
  • Engelse woordjes geoefend.
  • Begonnen aan The Hungergames ( film).

Ik twijfel er zelfs over of ik voor morgen een to-do lijst wil maken. Ik vindt het veel fijner om de dag gewoon op me af te laten komen.

top drie:

  1. Opa gezien.
  2. Fijne klusjes gedaan.
  3. Lekker gelezen.

 

Leave a comment

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star