Aniektest#16 De rechargeweek zaterdag

Laat ik maar direct met de deur in huis vallen. Dit was een saaie dag, een erg saaie dag zelfs. Normaal gesproken is een van mijn talenten er voor zorgen dat een dag minder saai is. Maar vandaag had ik gewoon echt geen energie en motivatie om überhaupt een boek te lezen. Ik denk dat het hoogtepunt van vandaag de lekkere lunch was en het feit dat ik een pakketje binnen heb gekregen. Normaal gesproken maken mijn moeder en ik altijd een ritje met de auto op zaterdag, maar zelfs hier had ik helemaal geen zin in.

Rond half drie was ik mijzelf helemaal zat. Ik ben altijd best goed geweest in lekker luieren en niks doen. Daar is ook helemaal niks mis mee kan ik je vertellen, het niks doen kan zelfs goed zijn voor je creativiteit. Maar het is vervelend als je wel wat uit handen wil krijgen maar er gewoon niet genoeg motivatie of energie voor hebt. Daarom heb ik mijn telefoon tijdelijk uitgezet en op de laptop siteblocker aangezet. Vervolgens ben ik een lijst gaan maken met allemaal zaken die ik vandaag gedaan wil hebben. Alles wat in mijn hoofd naar boven kwam heb ik op de lijst gezet. Ook dingen die ik voor deze rechargeweek moet doen vandaag.

IMG_5360

Zoals je ziet staan er veel leuke zaken op om te doen. Dus niet persee heel veel belangrijke klussen en werk wat gedaan moet worden. Ik kan je vertellen dat ik op dit moment geen baan of opleiding heb dus dat valt sowieso al weg. Ik doe vooral veel klusjes in huis en in de tuin. Ook doe ik veel leuke dingen om de dag mee door te komen. Er spelen op dit moment maar weinig dingen in mijn leven die moeten. Alles mag en kan. Maar ik vondt het wel fijn om zo’n lijst te maken zodat ik een idee heb wat ik MAG en KAN doen. Bovendien is het ook een opdracht van deze challenge om elke dag een prioriteitenlijst te maken.

Als jij je afvraagt hoe het met mijn levensstijl gaat om dit moment? Dan kan ik je vertellen dat het aardig goed gaat! Ik probeer mijn levensstijl langzaam gewoonte per gewoonte aan te pakken. Wat ik daarmee bedoel? Het werkt niet voor mij ( en voor bijna niemand niet) om alles in een keer rigoureus aan te pakken. Daarom probeer ik per gewoonte te werken aan mijn levensstijl. Nu ben ik bijvoorbeeld bezig om mijn gewoonte ‘ alleen alchohol drinken in het weekend’ te finetunen. Wanneer die gewoonte er in gebakken is ga ik verder met een volgende gewoonte. Het is mij nu al gelukt om 2 liter water per dag te drinken ( dat zit helemaal in mijn systeem nu) En de volgende gewoonte die ik wil aanpakken= Maar een kopje koffie drinken met cafeïne in plaats van twee.

Verder probeer ik veel naar mijn lichaam te luisteren tijdens deze dagen. Wanneer ik merk dat ik mij moe voel ga ik een dutje doen op de bank. Wanneer ik aan het eten ben en merk dat ik vol zit, dan stop ik met eten. Wanneer ik mij stijfjes voel, sta ik op van mijn stoel en doe ik wat bewegingen. Normaal gesproken zitten er veel meer dingen in een dag gepropt en merk ik het minder goed wanneer mijn lichaam mij signalen geeft. Nu ik niet veel doe op een dag en veel tijd over heb, kan ik veel beter naar deze signalen luisteren.

Het was voor deze week ook mijn doel op minder op social media te zitten. Ik heb het doel niet concreet geformuleerd en ik heb ook niks bijgehouden waardoor ik nu bewijs heb dat het beter gaat. Maar naar mijn gevoel heb ik veel minder op social media gezeten dan normaal gesproken. Het enige bewijs wat ik heb, is het feit dat mijn telefoon vaak nog halfvol is aan het einde van de dag, waar hij normaal gesproken helemaal leeg is.

Edit: We zijn toch nog een stukje gaan rijden. Ik heb het mijzelf verplicht aangezien ik elke week een stukje moet rijden om het niet te verleren.

top drie

  1. Pakketje kwam binnen
  2. Lekker veel gelezen
  3. Mij niet druk gemaakt om onze lawaaiige achterburen

 

Leave a comment

close-alt close collapse comment ellipsis expand gallery heart lock menu next pinned previous reply search share star